Tietoa etäopiskelijoille

Lisätietoja
Lisätietoja

Opiskeletko avoimen yliopiston kursseja tai suoritatko opintoja toiselta paikkakunnalta käsin? Tälle sivulle on kerätty etäopiskelua koskevia usein kysyttyjä kysymyksiä ja vastaukset niihin.

Kysymysmerkki Olen etäopiskelija, miten saan kirjastokortin?

Voit täyttää kirjastokorttilomakkeen etukäteen verkossa, kortti on noudettavissa Tritoniasta kolmen päivän kuluessa henkilötodistusta vastaan. Myös etäopiskelijoilla on velvollisuus todistaa henkilöllisyytensä kirjastokortin saadakseen. Kirjastolla ei valitettavasti ole toistaiseksi mahdollisuutta henkilöllisyyden varmistamiseen esim. verkkopankkitunnusten avulla, joten kortin saadaksesi sinun on ainakin kerran käytävä kirjastossa.


Eikö sinulla ole mahdollisuutta päästä käymään kirjastossa paikan päällä? Ota yhteyttä loans@tritonia.fi keskustellaksesi muista mahdollisista järjestelyistä.


Tarvitseko kirjastokorttia vain e-kirjoja varten, etkä aio lainata painettuja kirjoja? Ota yhteyttä loans@tritonia.fi, voimme luoda sinulle kirjastokortilla toimivia e-kirjatietokantoja varten erilliset tunnukset.

Opiskeletko Vaasan yliopiston muilla paikkakunnilla sijaitsevissa koulutusohjelmissa? Katso infosivumme Tietoa Vaasan yliopiston etäkoulutusohjelmien opiskelijoille ja lue lisää Vaasan yliopiston opiskelijoiden etätunnistautumisesta.

 

Kysymysmerkki Asun toisella paikkakunnalla, kuinka saan lainattua ja palautettua kurssikirjoja?

Lähetämme asiakkaillemme kurssikirjoja postiennakolla. Postiennakon hinta on alkaen 19,90 €. Vastaavasti voit palauttaa lainasi meille myös postitse osoitteeseen Tritonia PL 331 65101 Vaasa, ilmoita mielellään palautuksesta loans@tritonia.fi. Postin mahdollisesti kadottama kirja on asiakkaan vastuulla.


Kurssikirjoja ei lähetetä kirjastojen välisenä kaukopalveluna, sillä kurssikirjoja on rajallinen määrä ja ne on tarkoitettu Vaasan korkeakoulujen opiskelijoiden käyttöön.

Kysymysmerkki Olen unohtanut PIN-koodini enkä pääse uusimaan lainojani, miten toimin?

Unohdettu PIN-koodi voidaan vaihtaa valitsemaasi uuteen koodiin kirjaston palvelupisteessä henkilöllisyystodistusta vastaan. Emme vaihda PIN-koodeja puhelimitse. Jos et pääse kirjastoon noutamaan uutta PIN-koodia, voit soittaa tai lähettää meille sähköpostia (029 449 8258, loans@tritonia.fi), niin uusimme lainasi.

Kysymysmerkki Pääsenkö e-aineistoihin etänä?

Lähes kaikki e-kirjat, e-lehdet ja tietokannat ovat käytettävissä korkeakoulujen opiskelijoille ja henkilökunnalle etäkäytön kautta, kirjaudu vain sisään Tritonian Finna-hakupalveluun korkeakoulusi tunnuksilla. Poikkeuksena e-kirjapalvelut Ellibs ja Elib, joihin kirjaudutaan kirjastokortin tunnuksilla.


Etkö muista tai tiedä korkeakoulusi tunnuksia? Jos olet tutkinto-opiskelija, ota yhteyttä korkeakoulusi Helpdeskiin. Jos olet avoimen yliopiston opiskelija, ota yhteyttä avoimen yliopiston opiskelijapalveluihin.

© Tritonia 2014-2019